>

Click

Leden 2009

Jak jsem slíbil přináším další novinky v pokračující renovaci.

Renovace karoserie začíná

Mým záměrem je sám zrenovovat vnitřní části karoserie a následě předat zkušenému autoklempíři na upasování vnějších částí karoserie. Musím přiznat , že jsem s klempířinou nikdy zkušenosti neměl. Jak jsme se z bráchou úkolu zhostili posuďte sami.
Nářadí dostupné v dílně máme omezené. Já mám k dispozici nasledující.

  • pákové nůžky na plech
  • ruční nůžky na plech
  • vrtačka + fréza na bodové svary
  • flexa s řeznými, brusnými kotoučky a lamelovými kotoučky
  • velká přímá brusky
  • -alá pneumatická stopková bruska - malá lehká, i s nástavcem na malé řezné kotoučky
  • pneumatický sekáč
  • různé svěrky a samosvorné kleště
  • různé velikosti kladiv a další...
  • svářečka Co2
  • Podlaha a zadní čelo

    Vyjmutí zadního čela bylo poměrně jednoduché neboť samo o sobe bylo hodně vyrezlé. Přesto bylo přibodováno a znamenalo odvrtat asi 20 bodových svarů v podélném nosníku. Následně již šlo poměrně jednoduše odsekat. Podlaha nebo spíše zbytek podlahy byl přibodován k nosníkům a vnitřním podběhům. Protože jsme se rozhodl vyměnit kompletně celý díl podlahy, kvůli prolisům jsem musel vyjmout příčnou vzpěru mezi kufrem a kabinou - nešlo to odvrtat kvůli špatnému přístupu, takže jsem musel odbrousit přímou stopkou s brusným kaménkem. Po obroušení zbytků svarů a vyvařeni asi 10 cm kousku podélného zadního nosníku jsem vnitřek rámu opískoval a následně natřel protikorozní barvou (použil jsme hammerite)

    Vypárané zadní čelo. Zbytek podlahy kufru.
    Pohled na vypáranou zadní část.

    Levý vnitřní podběh

    Rozhodl jsme se zachovat vnitřní část podběhu. Vnější část podběhu se vymění. Na obou stranách jsem odřízl část zadního balatníku a vnějšího podběhu pro lepší přístup.

    Vzor spodní části lemu z papíru. Zabodování k nového lemu.
    Pohled na celý díl. Přední a spodní a část kruhoveho okraje opravy lemu po zavaření a obroušní
    Pohled z vnitřní části na opravený levý podběh.

    Pravý vnitřní podběh

    Rozhodl jsme se zachovat vnitřní část podběhu. Vnější část podběhu se vymění. Na obou stranách jsem odřízl část zadního balatníku a vnějšího podběhu pro lepší přístup.

    Stav před opravou. upasovaný kousek lemu - plech 1 mm.
    Po zavaření a obroušení. ... a přední část lemu (pozn...došel mě plyn. proto je to tolik očouzené :-)

    Zadní nosníky

    Zadní nosníky karoserie jsou v celkem dobrém stavu. Zadní příčný noník vyžadoval menší vvaření v d0lkách asi 10 cm na obou stranách. Nejhůřeje na tom přední část pravého nosníku pod podlahou, kde je uchycení listového pera. Rozhodl jsme se pro vyztužení z vnitřní strany.

    Příprava vnitřního přeplátovaní plechem 2,5 mm. Původní síla plechu nosníku je 2,6 mm (v US terminologii 12 gauge). Vyvaření pomocí bodových svarů i k půvpodnímu nosníku. Dole vydíte dutinu uchycení šroubu listového pera (s díru na boku) tu jsem vyztužil plechem ohlým do U - docela fuška ohýbat plech o síle 2,5 na přesný rozměr.

    Uchycení levého tlumiče

    Uchycení levého tlumiče bylo z karoserie vytrženo. Je vyrobeno z přeplátování dvou plechů, spodního cca 1,3 mm a horního 2 mm. Celý postup je nafocen níže.

    Odříznutí krycího plechu podlahy pro přístup k dutině uchycení tlumiče Pohled na vytrženou část a následné dobroušení do požadovaného tvaru. Dutina je opískovaná.
    Naohýbané a upevněné vrchní přeplátování - plech 2mm. Zavařen lem a bodovýmy svary k původnímu podkladu. Díra pro silentblok tlumiče je průměru cca 22mm. Nemám tak velký vrták, takže jsem musel požadovaný průměr navrtat 2 mm vrtákem do kruhu a nasledně vyseknout a pilníkem dorbousit do požadovaného průměru.
    Test uchycení tlumiče... Zpetné přivaření krytu dutiny.
    Plný svar Obroušení a konečný vzhled.

    Na konci Ledna jsme byli lyžovat v Alpách, takže pokračujeme až v Únoru opravou podlah,...