>

Click

Leden 2010

Dokončení opravy motorového prostoru

Po upasováni a zabovování nových dílů v minulém pokračovaní jsme zhodnotili, že je vše v pořádku a důkladně zavařili všechny svary na předních vnitřních stojnách. Dále jsme navařili opravené zadní uchyty pantu ke "cowl" panelu.

Levá stojna na kterou se později uchytí nádržka ostřikovačů. Zavařená pravá strana. Zde je prostor pro uchycení akumulátoru.
Zde je opravný díl určený pro úchyt pantů. Navaří se mezi zadní stojnu a cowl panel. Obdobně na druhé straně. §§'§Úchyty se zabodovaly společně s nasazenými panty, tak aby byly správně usazeny.
Zde je detail pomocného stažení ke cowl panelu pomocí samořezných šroubků. Tuto alternativní metodu jsem zvolil, protože nebylo možné použít standartní kleště nebo svěrky.


Zadní čelo

Nový zadní díl bylo nutné navařit na místo původního originálu. Doplněno bylo nosníkem zamku kufru a výztuhami uchycení nárazníku.

Po správném upasování, vycentrování a rozměření rovinosti na krajich od horních rohů karoserie bylo samotné zavaření otázkou jedné hodiny práce. Nové vzpěrky pro vyztužení uchytů nárazníku.

Zadní blatníky

Pomalu se začínáme připravot na další dramatickou upravu vylepšení vzhledu karoserie. Ta spočívá v přípravě na výměnu zadních blatníků. Přípomínam, že před touto činností musí být upasovány dvěře kvůli sladění linek karoserie.

Po rozměření a naznačení jsem linii řezu starého blatníku jsem zvolil cca 3 cm niže než je kraj opravného panelu. Vnější podběh bude rovněž vyměněn, takže jsem část přivařenou k pertlu blatníku odřízl také. Zde je část blatníku po odřezání.
Zde zbývá odstranit vnější část podběhu. Vnější podběh byl zavařen e bodovými a zaroveň i plným svarem mezi vzpěry kabiny a vnitřním podběhem. Velmi obtížně a opatrně jsem musel díl opracovat nebo spíše ubrousit, tak abych moc nepoškodil vnitřní podběh.
Přesto bylo nutné poškozená místa opravit a navařit nové kousky plechu. Podobně i zde v horním úchytu podběhu.