Click

Květen 2008

Pískování karoserie

V květnu jsem postupně pokračovali v demontáži jednotlivých funknčních celků a hlavně došlo na opískování karoserie.
Přední náboje i ložiska vypadají zachovale. Brzdové Kotouče zkusíme jen opracovat na soustruhu. Přední nárazník je v zoufalém stavu. Po havárii byla značně poškozena ocelová výztuha i samotný vrchní uretanovaný povrch je plný děr a rýh . Protože je zalitý jako celek nezbylo než náročně postupně odřezat a oddělit od vnitřní výztuhy.
Před odvozem na pískování jsem behem dvou víkendů očistil karoserii od všech temlů gumoasfaltu a všeho možného co na ni zbylo - Vše spachtlí popřípade kartáči na vrtačce V půli května jsem měl konečně domluvené opískování karoseriie. Auto jsme hodili i s vozíkem na podvalník a jelo se... Po týdnu jsem si auto vyzvedl a za nemalou částku převzal opískovanou karoserii. Pískování je perfektní věc, nedovedu so představit renovaci bez této metody. Kromě karoserie s ní přijdou do styku postupě všechny díly. Opískovaná karoserie.
Nepískoval jsem části které se celé vymění. Přestože mě kolegové varovali, nechal jsem opískovat i střechu. Bohužel jsem zjistil, že teplota tlak z piskovačky ji promáčkly, což je škoda protože byla ve výborném stavu. Bohužel pracovníci firmy, která se pískováním zabývá si tim asi moc hlavu nelámali.... Opískovánou karoserii jsem ihned natřel do epoxidové základové barvy EPOLEX, tak aby okamžiě nezačala dále korodovat.
Karoserie - pohled z boku. Zadní čelo sežrané od rzi.
Přední nosník. Pískování odkryje veškré vyžrané části karoesrie. Opískovaná karoserie.
Tlumičové šachty.
Pravá strana před předním sklem. Voda udělala své. Pohled z kabiny na otvor nasávaní vzduchu do klimatizace.
Pravá strana na tom není o moc lépe. Nechal jsem opískovat i zadní nápravu , pružiny a další drobnější díly. Některé díly šli do žárového zinku.
Díly náprav. Přední stabilizátor a pružiny.
Rozebral jsem topení a klimatizační jednotku. Vnitřek spíše připomínal mýší hnízo.... Pořídil jsem ruční malou pískovací pistoli a snažil se pískovat drobější díly. Bohužel není to ono. Pistole za 1000 kč je vhodná na opravdu malé díly. Hodí se tak na šrouby a spojovací materiál. Pískovat s ní cokoliv většího je utrpení. Tlak musí být opravdu alespoň 10 barů. Na obrázku jsou šrouby , nosíky bočních okenek, vzpěry kapoty, vrtulka alternátoru atd. Vše dám galavnicky zinkovat. Každý díl, šroub či matku fotím, změřím a společně s fotkou dám do katalogu spojovacího materiálu. Perfektně se bude hodit pro opětovnou montáž.