Leden-Květen 2012

Závěrečná část seriálu renovace mého Mach 1 je zde...

Interiér

Interier i čalounění bylo již připraven. Dorazily i nové panely do dveří a mohlo se začít s montáží.

Sluneční clony byly přestříkány do červené barvy, aby ladili s interiérem Vermillion red. Bylo nutné přestríkat i pastová madla a díly dveřních panel postupem aplikace plastový primer, červená báze a polomatný lak.

Drobné díly

Nárazník

Jako poslední renovační práci jsem provedl opravu nárazníku. Verze Mach1 ma nárazník z houževnatého polyuretanu lakovaném v barvě vozu. Replika se dá sehnat pouze v chromu. Starší nárazník je téměř nesehnatelný a když už se na aukčních portálech objeví, jeho cena šplhá velmi vysoko. Můj nárazník byl velmi poškozen Rozhodl jsem se provést opravu níže popsaným způsobem a myslím že dopadla dobře.

/
Madla dveří. Do nových dveřních panelu jsem rozměřil a vyřezal otvory pro krytky reproduktorů autorádia.
Vyřezaný otvor pro kryt. Na panely se je nutné nasadit nové sametky jako vodítka bočních oken. Pro spojky je nutné vyvrtat 1mm díry do plechu v panelu.
¨Kompletní panel včetně plastových doplňků a nerezových lišt. Instalovány sedadla.
Po seřízení a promazání mechanizmu stahování oken se na panel nalepí voskový papír jako ochrana proti vlhkosti. A Dveřní panel se pomocí sponek naklapne na dveře.
Krytky předních pružin. Opět bylo třeba opískovat a vyvařit vyrezlá místa. Vyvařeno, dále pokračuje nástřik Epolexem a vrchní polyuretan.
Volant byl velmi opotřebený a plastový věnec popraskaný. Opískoval jsem orezle kovové části. Zdrsnil celý věnec. Kitem na plasty vytmelil popraskané části a hluboké škrábance. Po vybroušení jsem celý volant přestříkl epoxidovým základem a přebrousil pod finální lak. Lakoval jsem černým polomatem.
Uretanový obal byl odříznut a již v minulosti byla opravena vnitřní kovová výztuha. Bylo nutné vytvořit vyrezlé konce znovu. Na obrázku je na zkoušku nasazen uretanový obal. Vyvařená výztuha.
Broušení svarů na kovové výztuze. Hotová výztuha.
Výztuha nastříkána epoxidovým antikorozním nástřikem. Nasazení a nalepení polyuretanového obalu. Jako lepidlo jsem použil karosářský polyuretanový tmel.
Testovací uchycení na autě.Provedl jsem kontrolu mezer. Vše sedí dobře, jak má. Obal nárazníku jsem přebrousil smirkem 40,80,120. Největší rýhy zalepil polyuretanovým tmelem. Na nárazníku byla ale spousta drobných rýh a prasklin. Vzhledem k tomu, že nárazník je plastický, jakoby gumový, není možné použit klasický polyesterový tmel. Proto jsem se rozhodl celý nárazník přelaminovat sklolaminátovou tkaninou.
Nanesena 1-2 mm laminátu což jsou asi 2 vrstvy tkaniny. Přebroušeno a vytmeleno běžným tmelem. Několik vrstev plniče a nastříkán lak. Pak již stačí jen upasovat na auto.


Pruhy

Verze Mach 1 se odlišuje od ostatních mustangu černými pruhy po stranách a na víku kufru. Pomoci zakoupené sady pruhů se lepení ukázalo jako velmi jednoduché.

Povrch je nutné odmastit. Na aplikovanou část se napráší mýdlová voda. Napozicuje se samolepicí ornament a stěrkou vytlačí voda. Funguje to velmi jednoduše. Jen je třeba rozměřit. Metrem nebo provázkem navazující pozice pruhů na dveřích a bocích od předu do zadu. Ornament Mach 1

....Finále

STK

Pro Veteránskou testaci je vyžadován protokol z STK. Auto prošlo bez sebemenší závady. Emise se samozrejmě nedělají.