Click

Červenec 2008

Původní plán na červenec byl začít konečně s vyvařováním karoserie. Z důvodu problémů s transportem dílů z USA se to však muselo odložit až na podzimní období. Začal jsem se tedy zabývat s opravou a renovaci jednotlivých zařízení.


Nechal jsem galvanizovat spojovací materiál, šrouby matice, a různé další drobností, panty kapoty apod. Vše jsem předem opískoval ruční pískovačkou a poté nechal galvanizoval do silnovrstvého stříbrného chromátu.

Na obrázku je možné vidět třídení šroubů a matek.

Alternátor

Alternátor byl kompletně rozložen. Hliníková kostra opískována a natřena. Přední ložisko vyměněno za nové. Poškozený lak na statorovém vinutí opraven. Vše zpět složeno a částečně proměřeno.

Šasi alternatoru bylo opískováno, nalakováno, vinutí vyčistěno a opatřeno vovým lakem. Ložiska vyměněny a všechny šrouby a vrtulka pozinkovány A výsledek...
Ještě jeden pohled.

Zadní náprava

Zadní náprava, byla proměřena a vyčištěna. Povrch byl již otryskán a žárově zinkován. Na ošetření proti další korozi jsem použil polyuretanovou základovou a poté vrchní barvu. Stejný postup byl použit u přední nápravy a kardanové hřídele. Kardanové kříže jsem objednal nové. Vše bylo složeno zpět, nasazeno nové těsnění víka diferenciálu a utaženo dle specifikace momentovým klíčem. Ložiska poloos byla řádně vyčištěna a promazána.

Očištění těsnících ploch Nové těsnění.
Víko je zpět a dotaženo dle specifikace 50-75 Ft-lbs ...a výsledek

Pískování a zase pískování.....

Pískování je ideální způsob jak zbavit díly povrchové i hloubkové koroze až na holý kov. Při renovaci je nepostradatelným pomocníkem. Standartní postup tj. použití drátových či brusných kartáčů je také možný, ale pískování je absolutně nejvhodnější metoda. Je rychlá, dostane rez i z obtížně tvarovaných povrchů. Nevýhodou je nutnost použití tlakového vzduchu a neskutečně špinavá práce. Prach a písek máte opravdu úplně všude.
Kromě menší ruční pískovací pistole, která je vhodná na opravdu malé díly jsem pořídil i větší zařízení, které již umožňuje rychle pískovat i velké plochy. S nadsázkou se dá říct že jím prošel téměř každý kovový díl na autě. Níže je několik fotek otryskaných předmětů.

Tlakový tryskač na větší díly s obejmem nádoby na 90l abraziva.
Opískované díly - brzdový válec, plynový pedál, kryty tlumičů držáky motoru, silentblok převodovky, brzdový pedál, přední blinkr,....

Brzdový systém

Hlavní brzdový válec jsme rozebral . Tělo opískoval a ostatní vyčistil.
Podtlakový posilovač jsem rozebral na obě dvě polokoule a opět otryskal a vyčistil všechna těsnění.
Brzdové vedení používá trubky o průměru 4,75mm tedy standartní průměr dostupný i u nás. Fitinky a převlečené matky mají různé průměry závitu. Na většině spojů je použit rozměr 3/8" , u rozdělovače hydraulické kapaliny a brzdovém válci je rozměr větší asi 10,5mm a 12,4 (1/2")

Otryskaný podltakový posilovač, nechtěl povolit.... Membrána posilovace ... konečně povolil a obě polokoule odskočily...
Rozebraný hlavní brzdový válec

Palubka

Na konec měsíce jsme si nechali opravdovou lahůdku a to palubku a přístroje. Odstranil jsem všechny kabelové svazky. A poté i veškerou další drobnosti, ovládání klimatizace, kapličku s rychloměrem otáčkoměrem. Vyjmul spínače světel stěračů. a vzduchová potrubí do výduchů klimatizace.
Vrchní kryt palubky jsem opískoval a nalakoval. Na veškeré větší díly používám epoxidovou základovou barvu EPOLEX a poté akrylový lak, někde s případným zatmelení a zabroušením viditelných dílů. Na malé díly na které se nevyplatí špinit pistoli stříkám běžnými akrylovými barvami ve spreji.

Stav palubky po demontáži z auta.... Odstaňování zařízení a kabeláže
Palubka po odstranění kabeláže, puvodní pozinkování už neexistuje a vše je zrezlé Přístroje.. čísleníky jsou mírně orezlé, ale téměř to není vidět, buď nechám vyrobit kopie jako pruhledné eikety, koupim nové (prodávají se jenom bílé) nebo to nechám tak jak je...
Otryskaný kryt palubky , v epoxidové základovce. Zbývá stříknout do černého akrylátu + matný lak. Kryt po zadním oknem a lišty uchycení tapícuringu nade dveřmi.