>

Říjen 2009

Další článek pojednává o dokončení opravy nosníků a začínající opravě odtokové dutiny pod čelním sklem (cowl panel). Vše se událo během tří víkendů v říjnu.

Levý nosník

Konečně mi dorazil nový kryt nosníku z plechu tl. 2,5 mm. Nový plech byl potřeba řádně upasovat. Zaměřil jsme správnou délku, tak aby lícoval s již hotovým nosníkem na druhé straně. To jsem provedl pomocí geometrického rozměření rovnoběžných vzdálenosti od tlumičové šachty a pro jistotu i úhlopříčně, tak aby seděly obě vzdálenosti a vysledek odpovídal původní čtvercové geometrii předku . Dále bylo třeba přivařit matku a vyvrtat otvor pro uchycení nárazníku a vytvarovat ohyb uprostřed. Řada děr pro bodové svary o průměru 10 mm. Vnitřní plochy nosníku jsou ošetřeny antikorozním nátěrem.
Zde je nosník navařen pomocí mnoha bodových svarů. Zbývá obrousit a navařit zpět kryt dutiny torzní skříně.

Dutina pod čelním sklem - cowl panel

Toto je jedno z nejproblémovějších míst všech Mustangů. Chabá antikorozní ochrana spolu se špatnou odtokovou funkcí udělají své. Výsledek mnoha let působení vody je vidět zde. Pro ročníky 71-73 nejsou k dispozici žádné náhradní panely. Nezbývá než opravu provést svépomocí.
Pravá část - původní stav po opískování. Levá strana není o nic lepší.
Nasávací otvor vnitřní ventilace. Jak vidíte, zde to chybí úplně. Představte si kam ta voda teče... Na podlahu. Začíná radikální řez a odstranění starého zbytku zkorodovaného plechu.
Postupně se z kousků nového plechu "staví" nová část. Už to téměř bude.
Pravá část je hotová. A levá strana obdobně.
Protože jsem se opravu rozhodl řešit radikálně, odvrtal jsem všechny bodové svary panelu a celý panel vyjmul. Zde je vidět rezatá spodní strana. Horní strana po zabroušení svarů.
Po odříznutí zbytku otvoru sání jsem začal tvarovat 1mm plech pro opravu této části. Zabodováno na místo.
a plný svar. Do kabiny jsem dočasně přimontoval klimatizační jednotku a obkresil pozici vstupního otvoru, který jsme následně vyřízl. Ještě pohled odspodu.
Vstupní otvor lemuje proužek z plechu a brání tak průniku vody do kabiny. Shodou okolností jsme zjistil že, stejný průměr co potřebuji má kamnářská roura. Takže jsme si celý díl připravili a navařili na místo. Poslední listopadový víkend vyšlo počasí. Sice bylo jen tři stupně nad nulou, ale alespoň nepršelo. Karoserii jsme vytáhli ven a vypískoval celou dutinu.
Brácha v oblaku korundového prachu tryská spodní část cowl panelu. Na tryskání jsem začal používat korund místo křemenného písku. Je to sice dražší, ale podstatně bezpečnější pro zdraví. Vdechování křemenného prachu může při dlouhodobé expozici způsobit silikózu, takže to raději nehodlám riskovat. Podotýkám že používám i ochranné pomůcky polomasku 3M s filtry proti prachu do 10 násobku NPK. Ostatně tryskání křemenným pískem v profesionálních podmínkách by mělo být nyní zakázáno v rámci celé Evropské unie. Takhle to vypadá po otryskání.
A takhle po dvou vrstvách Epoxy základovky. Spodek panelu je také ošetřen základovkou.
Všechny svary jsem pro jistotu přetřel polyuretanovým karosářským tmelem. To kvůli případným mikro pórům, kterými by mohla prosakovat voda. A pěkně rozetřel štětcem namočeným v perchloru. Perchlor se mi zdá vhodnější než aceton neboť nerozpouští základovku. Po zaschnutí bude následovat nástřik UBS a navaření cowl panelu zpět ke karoserii. To ale až další měsíc....